How to Cite
Pérez Gaviria, M. H. (2000). Escuela de padres : un modelo centrado en valores. Acta Colombiana De Psicología, (3), 63–79. Retrieved from https://actacolombianapsicologia.ucatolica.edu.co/article/view/613
License

 Authors who publish in this journal agree to the following terms:

 Acta Colombiana de Psicología complies with international intellectual property and copyright laws, and particularly with Article No. 58 of the Political Constitution of Colombia, Law No. 23 of 1982, and the Agreement No. 172 of September 30, 2010 (Universidad Católica de Colombia Intellectual Property Regulation).

 Authors retain their copyright and grant to the Acta Colombiana de Psicología the right of first publication, with the work registered under Creative Commons attribution license, which allows third parties to use the published material, provided they credit the authorship of the work and the first publication in this Journal.

Abstract

This article is a study of an alternative model of Parents? School.The background records, historical and social elements and some investigations from different Latin- American countries and from Colombia were examined to identify the schemes of work. Finally, the proposed model appears methodologically supported on partici­pant research conceiving the family from the systems theory and the contents of the school from values development and life quality.

 

 

References

Agudelo, H.A. y Correal M.L. (1996). Hacia una Escuela de Padres. Bogotá: Kimpres Ltda.

Anderson, L.K. y Thomas, R.G. (1993). innovation in Parent Education. Seif-Reflection and Dialogue as Advances or Learning. En: Gabinete de Documentación Científica. Centro de Documentación Europea. España: Universidad Politécnica de Madrid.

Arango,M.Y Nimnicht, G.(1989). Alternativas para la educación permanente: un estudio de caso integrado escuela-hogar para la educación infantil en Colombia. Oficina regional de educación de la UNES­ CO para América Latina y el Caribe.

Arteaga, B.A.(1990). Escuela de Padres. Universidad de San Buenaventura, Medellín: Colombia.

Correal, M.L. y Suárez, M. (1991). Proyecto de Educación Familiar Escuela de Padres. Bogotá: Presencia Ltda.

Bisguerra, R. (1991). Orientación psicopedagógica para la prevención y el desarrollo. España: Boixareau.

Bosco, P (1993). Investigación Acción. Revista Aportes. Bogotá. Dimensión Educativa.

Brunet, J. (1986). Revista: Cuadernos de orientación familiar: "Padres, Escuela y Educación". España-Barcelona.

Cendales, G. (1993). Investigación Acción. Revista Aportes. Bogotá: Dimensión Educativa.

Devlin, A.S. (1993). Parent Education for Divorced Fathers. En: Gabinete de Documentación Científica. Centro ele Documentación Europea, España, Universidad Politécnica de Madrid.

Feldman, F.A. (1989). Parent Education Project Ill En Gabinete de Documentación Científica. Centro de Documentación Europea. España: Universidad Politécnica de Madrid.

Feitó A.R. (1993). La minoría de edad y el derecho de los padres y madres a participar en la educación de sus hijos. Revista Arbor, España.

García y Gutiérrez (1987) Los padres como primeros educadores, cambios en los factores de crianza. Informe sumativo y conclusiones del cuarto seminario del hemisferio occidental. Perú.

Gets, H. Y Gunn, WB. (1988). Parent Education from a Family System Perception. En Gabinete de Documentación Científica. Centro de Documentación Europea. España: Universidad Politécnica de Madrid.

González, M. (1 987). Escuela de Padres de Educación Especial de Venezuela. Informe sumativo y conclusiones del cuarto seminario del hemisferio occidental Perú.

Hili, M.O. y Knowìes, D.W (1987). Providing for Personal Meaning in Parent Education Programs. En: Gabinete de Documentación Científica. Centro de Documentación Europea. España: Universidad Politécnica de Madrid.

Hudson, D.L. (1990). Increasing Parent Participation in the Eper Elementary School through Parent Education. En: Gabinete de Documentación Científica. Centro de Documentación Europea. España: Universidad Politécnica de Madrid.

Isaza, B.Y Morin,]. (1987. Informe Sumativo y Conclusiones del Cuarto Seminario del Hemisferio Occidental. Perú.

Lask,J. (1996). Unwillingly to school. Family Therapy. England. Nursten.

López, M.L. (1994). Hacer nuestra Escuela de Padres. Guía para profesionales. Colombia, FES

Mejía, M.N. (1992). Propuesta Curricular de Capacitación en Escuela de padres, para Docentes de Escuela Nueva. Tesis de grado.

Meyers,S.A.(1993).Adapting Parent Education Programs. To Meet the Needs of Fathers: An Ecological Perspective. En: Gabinete de Documentación Científica. Centro de Documentación Europea. España: Universidad Polítécnica de Madrid.

Posada, F.A. (1989). La Escuela y su vínculo con la familia. Programa de formación para docentes facilitadores en Escuela de Padres. Colombia: Piloto.

Sarrarnona, J. (1 992). La Educación no Formal. España: CEACStern, HH (1968). La Educación de los Padres. Argentina: KapeIuz.

Walker,T. (1994). lncreasin the Participation of Parents of Elementary School Students in Parent Education Activities through Development arid implementation of an Alternative Delivery System. En Gabinete de Documentación Científica. Centro de Documentación Europea. España: Universidad Politécnica de Madrid.

Reference by

Sistema OJS 3 - Metabiblioteca |