Los autores que publiquen en esta Revista aceptan las siguientes condiciones:
Acta Colombiana de Psicología se guía por las normas internacionales sobre propiedad intelectual y derechos de autor, y de manera particular el artículo 58 de la Constitución Política de Colombia, la Ley 23 de 1982 y el Acuerdo 172 del 30 de Septiembre de 2010 (Reglamento de propiedad intelectual de la Universidad Católica de Colombia)
Los autores conservan los derechos de autor y ceden a la Revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con la Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta Revista.
Resumen
This is a research about Anderson is Integration Information Model (1982). In experiment one the rule studied was addition with 16 children aged five to seven years when they choose play group and toys in a 4x4 factorial design. The results indicate that group attractiveness is a sum of two pieces of information according to the parallelism rule of Anderson's Theory. In experiment two the rules assessed were addition and multiplication with 180 children aged five to seven years when they perceive a rectangle area in a 3x3 factorial design. The results show that five years old children used an additive rule and seven years old ones used a product rule, according to Anderson's model.
Palabras clave:
Citas
Anderson, N.1-1. (1982). Foundations of Information Integration Theory. New York: Academic Press.
Anderson, N.H. (1983). Methods of Information Integration Theory. New York: Aca demic Press.
Anderson, N.H. y Butzin, C.A. (1978). Integration theory applied to children en Developmental Psychology, 30. pp. 598-604. Anderson, N.H. y Cuneo, D.O. (1978). The height plus width role seems solid: Reply to Bogartz. Journal of experimental psychology general. 107, 388-392 (b).
Berkowitz, L. (1975). Advances in Expert mental Social Psychology. New York: Academic Press.
Cole, M. (1986). Cognición y Pensamiento. Buenos Aires: Paidós.
Cuneo, D.O. (1978). Children's judgements of numerical quantity the role of length density and number cues. Un published doctoral dissertation U. of California, S. Di ego.
Cuneo, D.O. (1980). A general strategy for judgments of quantity. Child Development, 51, pp.299-301.
Cuneo, D.O. (1982). Children’s judgments of numerical quantity. Cognitive Psychology, 14 pp.13-44.
Flavell, J. (1982). Psicología Evolutiva de Jean Piaget. Barcelona: Paidós.
Garvey, C. (1983). El juego infantil. Madrid: Morata.
Gupta, M. (1978). An Information Integration Analysis. Kampur: Indian Institute of Technology.
Huizinga, H. (1989). Habilidades Sociales en la infancia. Madrid: Martínez Roca.
Hutt, C. (1983). El juego infantil. Madrid: Morata S.A.
Kun,A. Parsons, J.E. y Ruble, D.N. (1974). Development of Integrations processes using ability and effort information to predict outcome. Developmental Psychology, 10 721-732.
León, M. (1976). A ratio rule for integration theory. Journal of Experimental Psycho logy, 102, 27-36.
León, M. (1980). Integration of intent and consequence information. Children. Hillsdale, New Jersey: Erlbaum.
Mullet, E. Lautrey, H. y Glaser, C. (1989). Information integration in an area judgment task. Journal of Genetic Psychology, 152, 4, 375-390.
Piaget, J. (1971). La formación del símbolo en el niño. juego, sueño, imagen y representación. México: Fondo de la Cultura Económica.
Ramaldtar, S. y Ushar, S. (1991). Atractivo del juego en grupos. Kampur: Instituto Indio de Tecnología y Ciencias Sociales.
Reyes, N. (1992). El Juego como proceso de socialización. Santafé de Bogotá: Ciup, Colciencias.
Sutton, S. (1980). Juego y juguetes. Barcelona: Labor S.A.
Sierra, R. (1996). El juego infantil en Revista Infancia, 37. Santafé de Bogotá. 29-34.
Singer, R. Sídhand, U. y Saluja, S. (1978). Playgroup attractiveness studied with integration theory. Journal of Experimental Child Psychology, 104, 123-132.
Verge, C.G. y Bogartz, R. (1978). A functional measurement analysis of dimensional co ordination in children. Journal of Experimental Child Psychology.
Wilkening F. (1980). Development of integration in children’s, perceptual judgements. Experiments with area, volume and velocity, in F. Wilkening, J. Becker and T. Trabasso (Eds.). Information integration by children. Hillsdale, New Jersey: Erl baum.